with Brak komentarzy

Zadajesz sobie pytanie jak wypromować swoją markę w Internecie? Proponujemy cykl postów, które przybliżą Ci temat. Na pierwszy ogień idzie reklama w Google. Na czym polega i czy możesz zyskać inwestując w Google AdWords?

Wyszukiwanie frazy w Google - Reklama internetowa od podstaw

CO TO JEST?

Google AdWords to po prostu system reklamowy, w którym ty płacisz za reklamy, a w zamian wyświetlane są one w wynikach wyszukiwania Google i na stronach, które z Google współpracują. Co najważniejsze, reklamy nie są wyświetlane wszystkim użytkownikom, a jedynie tym, którzy szukają czegoś zbliżonego do twojej oferty. Wpisując w wyszukiwarkę frazę, której szukasz, w ułamku sekundy pokazują się setki stron powiązanych z twoim zapytaniem. Załóżmy, że szukasz zabawki interaktywnej dla  swojego dziecka. Oto co wyświetla się na samej górze wyszukiwarki:

Reklama Google AdWords w wynikach wyszukiwania - Reklama internetowa od podstaw

Pierwsza od góry to reklama graficzna, druga to reklama tekstowa. Dopiero trzecia pozycja, to strona internetowa, która znajduje się na pierwszym miejscu organicznych wyników wyszukiwania (organicznych, czyli niepłatnych). Którą pozycje wybierają internauci? Większość z nas nie scroll-uje ekranu do samego końca, a wybiera któryś z pierwszych wyników.

CO WAŻNE?

Planując kampanię AdWords koniecznie musimy określić listę słów kluczowych. Inaczej mówiąc listę wyrazów, które najtrafniej określają nasz produkt. Najlepiej jest wczuć się w rolę klienta i spróbować wybrać takie określenia, które najprawdopodobniej wykorzysta. Zatem zamiast słownictwa specjalistycznego, używajmy raczej pojęć codziennego użytku. Niewątpliwą zaletą tego sposobu reklamowania się w sieci jest możliwość dotarcia do odpowiednich osób we właściwym czasie.

Poza tym, reklamy mogą być kierowane na odpowiednie dla nas grupy odbiorców. Podstawowe typy kierowania reklam w Google AdWords to kierowanie na wcześniej wspomniane słowa kluczowe, kierowanie na język i lokalizację, kierowanie na urządzenia (z których korzystają potencjalni klienci), czy też kierowanie na odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową.

Kolejną zaletą jest budżet. Dostosowujesz go do swoich możliwości. Nie ma wymaganego minimum. Na postawie zebranych przez system danych, możesz zadecydować czy zmniejszyć budżet, czy też go zwiekszyć.

PODSUMOWANIE

Reklama AdWords jest niewątpliwie skutecznym środkiem pozyskiwania klientów w sieci. Oczywiście nie sprawdzi się w każdym przypadku, ale warto zainwestować choć niewielką część twojego budżetu i przekonać się na własnej skórze czy ten sposób jest odpowiedni dla twojej firmy. Sprawdź naszą ofertę w tym zakresie 🙂

Zostaw komentarz