with Brak komentarzy

Sposobów na wypromowanie marki w Internecie jest mnóstwo. Jednak nie ma się co oszukiwać - nie wszystkie przyniosą twojej firmie wymierne korzyści. Niektóre, szczególnie nieuważnie zaplanowane, mogą wręcz zaszkodzić. Co i jak wybrać? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć w cyklu artykułów na temat reklamy internetowej. Jeśli nie czytałeś jeszcze części pierwszej o Google AdWords, zapraszamy tutaj. Dzisiaj na tapetę bierzemy Facebook Ads.

Facebook Ads- co to jest

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system płatnych reklam na serwisie społecznościowym, jakim jest Facebook. Idąc po kolei: najpierw zakładasz konto firmowe, tzw. fanpage, następnie udostępniasz na nim treści, a w efekcie zdobywasz pierwszych obserwujących (wszystko to robisz bezpłatnie). Jeżeli jednak chcesz poprawić swoje wyniki, wypromować swoją firmę i zdobyć więcej obserwujących, z pomocą przychodzi właśnie Facebook Ads. Jest to narzędzie płatne. Przy ciągłych zmianach, jakie Facebook wprowadza w swoim algorytmie, mówi się, że bez płatnej reklamy nie ma możliwości, aby dotrzeć do nowych odbiorców. No chyba, że pod Twoimi postami piętrzą się komentarze - inaczej mówiąc interakcja międzyludzka, która aktualnie dla Facebooka jest najważniejsza. Tylko w takim wypadku masz szansę rozwijać fanpage bez dodatkowych kosztów. Skoro juz wiesz co to jest Facebook Ads, przeczytaj jak działa.

Jak to działa?

Reklamując się na Facebooku możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy z nich to promowanie strony, czy postów poprzez kliknięcie przycisku "Promuj", drugie rozwiązanie to promocja za pośrednictwem Menadżera firmy (link znajdziesz tutaj). Jest to autorskie narzędzie Facebooka, która pomaga w zarządzaniu kampanią reklamową. Niestety nie można powiedzieć, że obydwa te sposoby są tak samo dobre. Klikając "Promuj" uzyskujesz dużo gorsze wyniki niż gdybyś prowadził kampanię przez menadżera. Druga strona medalu jest taka, że menadżer reklam to narzędzie niezwykle rozbudowane, w którym ciężko odnaleźć się początkującym. Ogromna ilość funkcji i obszerne raporty, to mały fragment tego, z czym musisz się zaznajomić korzystając z menadżera firmy. Różnice widać już w samych ustawieniach kampanii. Weźmy na przykład wybór celu reklamy. Po prawej możliwości przycisku "Promuj", po lewej możliwości Menadżera firmy.

Menadżer firmy, a przycisk promuj - Co to jest Facebook Ads

Jak widać ilość opcji różni się diametralnie. Wygląda to tak na każdym etapie ustawiania kampanii. Nic więc dziwnego, że Menadżer firmy uzyskuje lepsze wyniki przy tym samym budżecie.

No właśnie, budżet... Podobnie jak w Google AdWords (Nie wiesz co to jest Google AdWords? Przeczytaj!), budżet dostosowujesz do swoich potrzeb. Minimalny budżet to 2 złote. Masz też sposobność wyświetlać swoje reklamy w określonym harmonogramie, na przykład od poniedziałku do czwartku w godzinach 8-16.
Co  jeszcze jest charakterystyczne dla Facebook Ads? Swoje reklamy możesz kierować do konkretnych odbiorców. Możliwości są ogromne: kierowanie nie tylko na lokalizację, wiek, płeć, czy język, ale również na konkretne zachowania i zainteresowania. Chcesz, aby twoje reklamy wyświetlały się parom w wieku 23-33 lat, które w najbliższym czasie chcą wziąć ślub i lubią klimaty rockowe? Dla Facebook Ads nie ma problemu!
Możesz zadecydować też, w którym miejscu chcesz, aby twoja reklama się wyświetlała - aktualności, prawa kolumna, proponowane filmy i inne.
Warto tutaj zauważyć, że kampania prowadzona na Facebooku może być równolegle prowadzona na Instagramie.

 

Facebook Ads to sposób promocji, który ma wielki potencjał. Z portalu korzysta około 15 mln Polaków, więc jest to idealna przestrzeń na reklamę i dotarcie do nowych klientów. I to bardzo precyzyjnie. Chcesz się dowiedzieć jaka kampania reklamowa ma szanse odnieść skutek w twojej firmie? Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy!

Zostaw komentarz