with Brak komentarzy

Strona lądowania, strona docelowa, strona produktowa to niektóre z nazw, którymi posługujemy się myśląc o landing page. W poniższym artykule przybliżamy temat. Dowiesz się nie tylko co to jest landing page, ale również jakie są elementy, które na landing się składają.

Kobieta pracująca przy komputerze - Co powinieneś wiedzieć o landing page

Co to jest landing page?

Najprościej mówiąc jest to strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik po kliknięciu np. w reklamę. Jeżeli prowadzisz księgarnię i chcesz informować swoich czytelników o nowościach za pomocą newslettera, musisz zgromadzić ich adresy mailowe. Powiedzmy, że reklamę dotyczącą nowości publikujesz na swoim kanale na Facebooku. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik zostaje przeniesiony do strony, która informuje o tym co masz do zaoferowania i która prosi o podanie adresu e-mail. To jest właśnie landing page. A może chcesz pokazać swój nowy produkt? Poinformować o nowym zabiegu, który oferuje twój salon kosmetyczny? Zastosowania są nieograniczone.

 

Czym odznacza się dobry landing page?

Przede wszystkim ma za zadanie osiągnąć jeden konkretny cel. Nie skupiamy się zatem, aby użytkownik jednocześnie podał nam swój adres e-mail, zapisał się do klubu i kupił książkę, która mamy w ofercie. Jeden landing page = jeden cel, jaki chcemy osiągnąć (czyli albo e-mail, albo zapis do klubu, albo zakup produktu).
Nazwa domeny, do której ściągamy użytkowników powinna być prosta i dopasowana do przedmiotu strony. Taka, którą łatwo zapamiętać. 
Poza tym landig page ma za zadanie zachęcić użytkownika do podjęcia działania, którego pożądamy. Musimy więc znaleźć sposób, aby przekonać go do swoich argumentów, wywołać emocje i spowodować tak zwaną konwersję.

 

Trzymaj się schematu

Poniżej przedstawiamy elementy, z jakich składa się dobry landing page. Oczywiście nie musisz używać ich wszystkich na raz. Dostosuj ten wzór do swoich potrzeb. Najlepszym sposobem jest wstępne rozrysowanie na zwykłej kartce papieru. Zaplanuj poszczególne elementy.  Pamiętaj, że wygląd strony musi przyciągać wzrok, a treść musi przyciągać uwagę! 

A. Nagłówek: Zainteresuj odbiorcę dużym nagłówkiem. Możesz go uzupełnić o kilka zdań opisu. 

B. Przyciski CTA (call-to-action): Może się okazać, że już na pierwszy rzut oka wzbudziłeś zainteresowanie odbiorcy. Umieść zatem już na samej górze przycisk, który skłoni do podjęcia oczekiwanej przez ciebie akcji. Możesz umieścić też przycisk CTa w dalszej części strony

C. Zrezygnuj z nawigacji po stronie: Nie rozpraszaj odbiorcy zbędnym menu. Niech skupi się na tej jednej konkretnej rzeczy, którą masz do zaoferowania.

D. Umieść ikony social media: Jeżeli odbiorca uzna twój produkt za interesujący, będzie chciał poznać cię bliżej.

E. Zdjęcie/ video: Piękna, kolorowa grafika zatrzyma wzrok odbiorcy na dłużej. Używaj zdjęć, które są powiązane z tematyką strony. Masz do dyspozycji ciekawy film zapowiadający produkt? Jeszcze lepiej!

F. Korzyści: Wypisz wszystko co jest wartością dodaną dla potencjalnego klienta.

G. Opinie zadowolonych klientów: Nic tak nie zachęca, jak szczere opinie innych ludzi. Oczywiście te zachęcające do zakupu!

H. Widoczny formularz kontaktowy: Zamieść możliwość kontaktu za pomocą formularza. Aby nie zniechęcać najlepiej byłoby, gdyby nie zawierał zbyt wielu elementów.

I. Zamieść dane do kontaktu: W razie dodatkowych pytań warto podać chociażby numer telefonu, pod którym klient mógłby rozwiać wątpliwości.

Infografika elementy landing page - Co powinieneś wiedzieć o landing page

Przykłady

 

Poniżej dwa przykłady.  W obydwu przypadkach strona docelowa nie jest specjalnie rozbudowana, ale zawiera wszystkie informacje, jakie są potrzebne, aby zachęcić do podjęcia akcji.

Landing page firmy UBER - Co powinieneś wiedzieć o landing page
Landing page firmy ALIOR BANK - Co powinieneś wiedzieć o landing page

Jeżeli zastanawiasz się jak przekonać potencjalnych klientów do kupna produktu bądź zapisu do newslettera, landing page to naprawdę dobry sposób. Ma ogromne możliwości, a skuteczność jego działania możesz sprawdzać za pomocą analizy danych np. w Google Analytics.

Zastanawiasz się czy taka metoda zadziała w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami - chętnie doradzimy!

Zostaw komentarz