with Brak komentarzy

Internet - niewyczerpane źródło wiedzy i inspiracji. Każdy z nas, przynajmniej kilka razy dzienne, przeczesuje jego zasoby. Jednak jeśli prowadzisz lub zamierasz otworzyć własny biznes, na pewno zastanawiasz się, jak wykorzystać go do promocji. I to najlepiej darmowej. Poniżej 3 sprawdzone i darmowe sposoby na promocję w Internecie. Wystarczy obmyślić dobrą strategię, a bez złotówki inwestycji, odniesiesz sukces.

Mężczyźni pracujący przy komputerach - Darmowe sposoby na promocję w Internecie

Po pierwsze: Buduj bazę potencjalnych klientów!

Tylko jak zachęcić do podawania adresów e-mail? Musisz zapłacić. Czym, jeśli nie pieniędzmi? Wiedzą, informacjami, ciekawostkami. Czymkolwiek, co trafi do twojej grupy docelowej. Opracuj e-book poruszający interesujące kwestie lub przygotuj filmik z fachowymi poradami.

Aby całość wyglądała naprawdę profesjonalnie, stwórz dedykowany landing page. Tutaj dowiesz się, co powinno znaleźć się na takim landingu. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany bonusem, który dla niego masz, wejdzie na stronę i w zamian za pobranie materiału, udostępni swój adres e-mail.  Każdy pozyskany adres, jest dla ciebie na miarę złota. Dlatego dbaj o niego! Skoro ktoś podał ci swoje dane osobowe, można śmiało założyć, że jest zainteresowany przedstawioną przez ciebie tematyką.

Następnie przychodzi czas na newsletter. I nie chodzi tu, o wysyłanie trzy razy w tygodniu ofert typu "nie przegap". Wymyśl coś kreatywnego, stwórz historię. Takie rzeczy o wiele lepiej się czyta. Nie przesadzaj z ilością maili, ale też nie daj o sobie zapomnieć. Z czasem, subskrybenci docenią twoje zaangażowanie, a jeśli raz na jakiś czas, dostaną rabat na twoje usługi, nie omieszkają skorzystać. Jeśli chodzi o techniczne aspekty wysyłki newslettera, to w przypadku rosnącej bazy adresatów, dobrze byłoby zautomatyzować ten proces. Na rynku dostępnych jest wiele programów do obsługi newsletterów. Większość z nich jest płatnych, ale możesz znaleźć tez coś za free np. MailChimp (do 2 tys. subskrybentów).

 

Trzy kroki do zbudowania bazy e-mail - Darmowa promocja w Internecie

Po drugie: zainwestuj swój czas w bloga firmowego

Dzięki niemu, dajesz się poznać jako fachowiec. Nic nie jest w stanie wypromować cię bardziej. Każdy z nas, woli kupić produkt, który wykonany jest przez specjalistę, nie przez byle laika. Ważne, aby treści na blogu pojawiały się w miarę regularnie. Możesz uważać, że ciężko będzie ci wymyślić tematy na wpisy. Podpytaj klientów o czym chcieliby poczytać, z pewnością otrzymasz masę inspiracji. Zawsze możesz skorzystać też z narzędzia ANSWERTHEPUBLIC.  W inteligentny sposób podpowie ci, czego w danym temacie szukali internauci i co warto by było napisać, aby przyciągnąć ich na twoją stronę. Poniżej odpowiedzi na frazę "kawa".

Pisząc tekst na bloga nie zapominaj o dwóch rzeczach:
1. Dostosuj treść pod SEO - dzięki temu wyszukiwarki będą ją chętniej pokazywać w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
2. Promuj treść na innych kanałach np. na Facebooku. Niech o nowym tekście dowie się jak najwięcej osób.

Rozumiemy, że dla niektórych, problemem może być samo redagowanie tekstu. Nie lubisz pisać? Postaw na podcast. Podcasty są coraz częściej słuchane w naszym kraju. Nie wszyscy mają czas na czytanie, a słuchawki możemy założyć w wielu momentach, np. w drodze do pracy lub podczas wykonywania obowiązków domowych. Nie jeden z nas, wykorzystuje ten czas na słuchanie. I to nie tylko muzyki 😉

Po trzecie: wykorzystaj social media!

Jeszcze niedawno wszędzie było słychać, że firmowe profile na Facebooku to darmowe sposoby na promocję w Internecie. Chciałybyśmy dzisiaj powiedzieć to samo. Niestety nie możemy. Obecnie, aby dotrzeć do potencjalnych klientów na FB, musimy pod każdym postem, mieć rozbudowaną dyskusję i wiele komentarzy. W innym przypadku, trzeba po prostu płacić za reklamę. Na szczęście, nie samym Facebookiem żyje człowiek 😉

Jeśli relacjonujesz bieżące wydarzenia z życia społecznego i świata - Twitter jest dla ciebie.

Jeśli masz do zaoferowania specjalistyczną wiedzę, załóż konto na LinkedIn. Możesz tam nawiązać nie tylko kontakty biznesowe, ale również znaleźć pracowników.

Jeśli twoje produkty to wdzięczne obiekty do fotografowania, wrzucaj ich piękne zdjęcia na Instagram.  Co prawda zasięgi organiczne są znacznie ograniczone, ale nadal jesteś w stanie zbudować zaangażowaną społeczność. Pomoże Ci w tym format instastory, czyli krótkie filmiki.

Jeśli inspirujesz poprzez tworzenie funkcjonalnych rzeczy - może zainteresować cię Youtube. Na pewno przyczyni się wzrostu ruchu na stronie www.

Każda z tych platform społecznościowych oferuje różne formaty przekazu. Pamiętaj jednak, że nie musisz, a nawet nie powinieneś być wszędzie. Przy wyborze kieruj się specyfiką swojego biznesu. Bo czy fryzjerka na Twitterze to na pewno dobry pomysł? Chodzi o to, aby pokazać się od najlepszej strony.  Wybierz 1- 2 media społecznościowe, ale prowadź je nie tylko z pomysłem i zaangażowaniem, ale też regularnie.

 

Przedstawiłyśmy 3 sposoby, ale wiemy, że promocja w Internecie na tym się nie kończy 🙂 Sposobów jest mnóstwo, wystarczy wybrać coś dla siebie i działać! Pole do popisu jest ogromne, gdyż liczba użytkowników Internetu rośnie każdego dnia.

Zostaw komentarz